PÆDAGOGISK DAG
AT TRÆDE I KARAKTER SOM LÆRER - STRANDGÅRDSSKOLEN I ISHØJ
“Når dannelsesbegrebet bliver gendannet, danner det sprog for det, vi egentlig går og gør.”
Sådan udtrykte en lærer det på en pædagogisk dag om karakterdannelse på Strandgårdsskolen i Ishøj. En faglig bevidsthed og stolthed: Lærere og pædagoger kan træde i karakter - i deres faglighed, fagsprog og fagtradition.
Den pædagogiske dag blev faciliteret af Jonas Norgaard Mortensen, leder af Center for Karakterdannelse, og kunstneren Karsten Auerbach, som stand-up malede i løbet af dagen og var med-facilitator - med ret til at afbryde, stille dumme spørgsmål og improvisere peptalks.


Når dannelsesbegrebet bliver gendannet, danner det sprog for det, vi egentlig går og gør
Lærer, Strandgårdsskolen i Ishøj
SKITSER
Sidst på dagen “stemte” de ca. 90 deltagende lærere og pædagoger om, hvilke af Auerbachs 14 hurtige improviserede skitser, der havde fanget det vigtigste ved dagens oplæg og samtaler. Det var de viste billeder, der trak flest stemmer…